APP; veelgestelde vragen

Op deze pagina vindt u informatie over de App behorend bij deze school. Heeft u vragen die hier niet beantwoord worden, dan kunt u contact opnemen met de school.

Veelgestelde vragen:

Ik kan niet inloggen en/of ben mijn wachtwoord vergeten

Mocht u alleen een inlogscherm zien in de app dan zijn er twee dingen die u kunt doen.

  1. Sluit de App af en gebruik de rode activatieknop in de mail die u over de App heeft ontvangen. (ziet u nog alleen een inlogscherm of komt u op deze pagina uit ga dan naar optie
  2. Vraag een nieuw wachtwoord aan via het inlogscherm door op ‘wachtwoord vergeten’ te klikken. Vul het juiste mailadres in en u kunt een nieuw wachtwoord aanmaken.
  3. U kunt zelf een wachtwoord reset doen op de volgende link:
    SchouderCom - Inloggen in icbwereldwijzer.schoudercom.nl 
    (in de app crasht de functie wachtwoord aanvragen; hier wordt aan gewerkt)

Ik krijg geen melding/signaal/notificatie als er iets nieuws geplaatst is op de app. Ik heb de notificatie aan staan.

  1. Als de app geopend is komt er geen pushmelding.
    Apps blijven veelal geopend en worden pas gesloten wanneer de apps in de lijst met geopende apps wordt gewist. Zelfs wanneer de telefoon wordt afgesloten blijven de apps na opnieuw opstarten nog geopend. Je kan ze sluiten door onderaan de telefoon op het vierkantje te drukken en bovenaan alle geopende apps te kiezen voor ‘alles wissen’.
  2. Wanneer je naast de telefoon ook bv. een tablet gebruikt kan de app op een ander device geopend zijn waardoor er tevens geen pushbericht op je telefoon komt.
  3. Wanneer beide ouders gebruik maken van de app onder hetzelfde account, zal er bij één wel een pushbericht komen en bij de ander niet. Dit kan je voorkomen door een eigen account onder een eigen mailadres aan te vragen.

Mijn zoontje van 4 is net op school en (nog) niet zichtbaar in de app. Zijn zus staat er wel in. Wat moet ik doen?

U hoeft niets te doen. Maandelijks wordt de ‘ouderlijst’ geüpdatet waardoor alle eventuele wijzigingen worden overgenomen in de app. Mocht u twijfelen en van mening zijn dat dit al had moeten gebeuren, neem dan gerust contact op.

Ik kan de app niet vinden in de playstore

Download de app onder de naam Stichting Varietas.